Category: Nauki ścisłe
Editor: Wydawnictwo Nieoczywiste
Pages: 506
Price: 46,99
ISBN: 978-83-63391-02-7
Library: Księgozbiór domowy
Year: 2016
Link: Link Znak
Note: Oprawa twarda

Hits: 103

  / 0
PoorBest 

Review

Written by Super User

Dodatkowe informacje

Tytuł oryginału: Statystyka dla menedżerów
Podtytuł: Teoria i praktyka
Autor: Anna Bielecka
Tłumaczenie:
Data wydania: 2016-06-02
Numer wydania: Wydanie II zmienione
Miejsce wydania: Łódź
Seria/Cykl:
Okładka: twarda
Wys. okładki: 170x240mm

 

Statystyka dla menedżerów jest książką przeznaczoną dla studentów i praktyków zarządzania. Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:

- etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
- postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania,
- wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych,
- miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
- metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji,
- narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.

Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.

Date insert: